hangar grootendeels ingenomen door den vleu-
gelbouw. Zoo lagen hier dicht achter den F. W.
vleugel twee draagvlakken van de laatste der
tien F. Ill's voor de Moskou-lijn. Met een lak-
kwast kregen ze de finishing touch. Hierachter
weer bevonden zich in bouw twee vleugels van
de nieuwe F. W.'s. Geweldig zooveel hout als er
nog in zoo'n hoofdligger gaat. Maar dit moet
ook. Immers heeft de F.W. vleugel, die geheel
vrijdragend is, 20 meter vlucht. Wanneer we
dan verder hooren dat de grootste vleugeldikte
90 centimeter bedraagt, en er drie hoofdliggers
zijn, dan is het niet te verwonderen, dat het
gewicht van het geheele draagvlak eventjes op
1100 K.G. komt. Zegge elfhonderd K.G.".
Ondanks de kritiek op de lokatie heeft het nog
tot 1930 geduurd voordat Fokker de Veerse
vestiging sloot en terug naar Amsterdam ver
huisde. Tijdens deze Veerse periode is er slechts
één ernstig ongeluk gebeurd, waarbij een werk
nemer om het leven kwam. De in Veere woon
achtige kunstschilder A.J. van Dijck heeft mij
21