£3 MD VOLMAAKT OVERBODIG? Toen deze aflevering van De Steltkluut naar de drukker ging was het overleg tussen VMD en de brouwer nog gaande. Een accoord was mogelijk en dan was deze actie verder niet meer nodig. Maar niemand wist de afloop. Vandaar onze keu- we plaatsen dit artikel. Is actie nog nodig dan sluiten ze wij de briefkaart bij; is Heineken door de knieën gegaan dan zit er geen kaart bij. Indien ingesloten: gebruik 1 m. Dit is nou volkomen overbo dig gebruik van een gevaarlijk en ongewenst metaal. Zoals u de afgelopen maanden ongetwijfeld in de krant heeft gelezen, is de firma Heineken van plan om over te stappen op een nieuw type bierfles. Deze verandering brengt met zich mee dat ook de krattenvoorraad van Heineken (de merken Heineken en Amstel) vervangen moet worden. Nu is bier van het merk Heineken vanouds herkenbaar aan de helder gele krat, Amstel aan de fel rode krat. Deze felle kleuren worden gerealiseerd door het toepassen van cadmiumhoudende kleurstoffen, Ondanks herhaalde verzoeken Een prima voorstel vonden wealleen hebben we mensen no dig om deze ruimte te bemannen. Vandaar dat we een beroep op u doen. De winkel is in eerste instantie twee middagen per week open, en wel op woensdag en zaterdagmiddag. Mensen die dit willen doen, maar weinig van 't doen en laten van de Steltkluut af weten willen we hierover een hoop informatie geven. Hebt u tijd, en/of belangstelling informatie kunt u krij gen bij Peter Maas of Marion Kindt, Walstraat 7, Terneuzen. telefoon 01 1 50 - 1 741 6. 1 4 2

Tijdschriftenbank Zeeland

de Steltkluut | 1985 | | pagina 16