wartel.Deur die wartel an te draaien kwam 't rad vast te zitten op de pit
en konne ze 't rad netjes oppoessevlak schuure en schaeve.Dan pas maek-
ten ze tussen de spêêken an de velgen schuine kantjes.Dat deejen ze mie
een aelmes
te lêhhen.
De smid bestelden bie de firma Massee in Goes, z.g.n. wielbeslag(dat waere
iesere banden van verschillende dikte en breedte) en an de ziekanten
waere ze ofherond.
Het waegenwiel wier op'emeten mie be
hulp van 'n ieseren wieltje.Dan kon je
de omtrek van 't wiel mete.In wieltje
was n kêêpje emaektzodat men kon
begunne bie die kêêpe.Het aantal om-
wenteliengen van 't wieltje wier 'eteld
en 't overschot nae'emete.
Voe 't an mekaere smeeën van 'd uut-
en'en van de band,wier'en vier centi
meter langer of'ezaegd.Dat was noodig
voe 't overlappen van de lasse.
Dat an mekaere smeeënnoemden ze"wellen".
De lasenden waere op't ende iets schuin.
De omtrek van de band most ander'alve centimeter kleiner weeze dan om
trek van 't oute wiel.(op de binnenkant van de band 'emete)
las >1 4 orol
In 'n buugmachine wier de band 'eboge(dit
was)"dus koud 'eboge".Me êêst most 'n
gedeelte van die band wêrm woore "voor-
eboge"anders kon je nie begunne mie
't buugen van de band.Dat voorbuugen
gebeurde op vuuf en twinteg centimeter
van elk ênde.Om dit voorbuugen precies
volgens 'n goeie buuging te maeken
gebruukte men 'n plaetieseren malle.
Dat buugen in zo n buugmachine most in
eene keer zuuver op maete gebeure;mè dat
lukten aest nooit,want 't most 'n zuu-
vere cirkel weeze.
In zo'n buugmachine kon je 'n losse rolle
plekke,en dan vastzette mie 'n spindel,
want dan kon je laeter de band uut de
buugnachine aele.
Mè,meestal most je 'et meerdere keren
ronddraaien voe a de band zuuver rond
was.
zonder dat die band werm emaekt
rienkbuugmachine
49