I
VI-li- I CAT I 011 I i -1 lAMMLI I
RIJI 3WATERS r AAT
Ul£L FAD I!-:: 13 I
HOOFUAI-L)WATLRLOOPKUMDEMR V8003000
75/ 9/ 1 15 00 uno SPEEO 3 0 KNOT
TIME STEP 1920 WHO ANGLE - ISO DEO
N-HAMMEN 45M
N-HAMMEN '15-09, PHASE S2 (T33<£>
IOP 82'08'25 I 5OH20
SIM 8208'27 20:08.15
VELOCIT1ES
TIME 1 NCR 0 50 MINUTES
OR ID SI2E 15 METERS
VELOCI IT VECTOR SCALE -
Or£ GR 10 ONI T 10 M/SEC
isolires AT
oooxio" 2.500X10"
13) 5. 000X10 7 5 0 0 X I 0
.OOOXIO" '1. 250>*o"
.500X10" 0. 2.000X10"
3.000X10" 0
1.7. Het Hammen-model,
oombeeld rond maximum
wanneer alle pijlers zijn
plaatst en de drempel is
oltooid
januari 1982, waarvoor met Oost II een verifica
tieberekening is uitgevoerd. Van dit getij zijn
dus resultaten beschikbaar die kunnen worden
gebruikt voor de ijking van de detailmodellen.
In het berekende stroombeeld komen langs de
oever van Noord-Beveland enkele neren voor,
die ook in de natuur zijn waargenomen.
Figuur 8 toont ter illustratie enkele resultaten
van het detailmodel Hammen, dat geijkt werd
op het getij van 4 september 1975. Met uitzon
dering van de meest noordelijke locatie is de
overeenstemming met de snelheden in de
natuur redelijk.
Omdat de stroomsituatie rond de kenteringen
van zo groot belang is bij verscheidene operaties
in verband met de bouw van de Oosterschelde-
kering, is er vooral op gelet of de modellen de
kenteringssituatie goed weergeven. Het
stroombeeld is op zulke momenten erg
201