I VI-li- I CAT I 011 I i -1 lAMMLI I RIJI 3WATERS r AAT Ul£L FAD I!-:: 13 I HOOFUAI-L)WATLRLOOPKUMDEMR V8003000 75/ 9/ 1 15 00 uno SPEEO 3 0 KNOT TIME STEP 1920 WHO ANGLE - ISO DEO N-HAMMEN 45M N-HAMMEN '15-09, PHASE S2 (T33<£> IOP 82'08'25 I 5OH20 SIM 8208'27 20:08.15 VELOCIT1ES TIME 1 NCR 0 50 MINUTES OR ID SI2E 15 METERS VELOCI IT VECTOR SCALE - Or£ GR 10 ONI T 10 M/SEC isolires AT oooxio" 2.500X10" 13) 5. 000X10 7 5 0 0 X I 0 .OOOXIO" '1. 250>*o" .500X10" 0. 2.000X10" 3.000X10" 0 1.7. Het Hammen-model, oombeeld rond maximum wanneer alle pijlers zijn plaatst en de drempel is oltooid januari 1982, waarvoor met Oost II een verifica tieberekening is uitgevoerd. Van dit getij zijn dus resultaten beschikbaar die kunnen worden gebruikt voor de ijking van de detailmodellen. In het berekende stroombeeld komen langs de oever van Noord-Beveland enkele neren voor, die ook in de natuur zijn waargenomen. Figuur 8 toont ter illustratie enkele resultaten van het detailmodel Hammen, dat geijkt werd op het getij van 4 september 1975. Met uitzon dering van de meest noordelijke locatie is de overeenstemming met de snelheden in de natuur redelijk. Omdat de stroomsituatie rond de kenteringen van zo groot belang is bij verscheidene operaties in verband met de bouw van de Oosterschelde- kering, is er vooral op gelet of de modellen de kenteringssituatie goed weergeven. Het stroombeeld is op zulke momenten erg 201

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1983 | | pagina 21