89.00 m
t1
r~~i
BETONELEMENTEN 10 ton OF STEEN 6-10 ton, DIK 3.30i
STEEN 1-3 ton, DIK 2.00m
STEEN 60-300 kg. DIK 1.20m
STEEN 10-60 kg. DIK VARIABEL
UITVULLAAG 50-150 a 200 mm, DIK 1.75m
GEGRADEERD ZEEGRINO. DIK 3 55 m
STEENASFALT (DICHT), DIK 5.00-2 00m
BLOKKENMAT
ASFALTMASTIEKDIK 1.00m
72.00m
ting van het onderzoek is gekozen voor dit laat
ste materiaal. Met name zal nu nog aandacht
moeten worden besteed aan de invloed van de
nauwkeurigheid van aanbrengen op de stabili
teit en het bezwijkgedrag bij overschrijding van
de gehanteerde randvoorwaarden. Voor de la
gen tussen de toplaag en hetfunderingsbed
geldt als eis dat iedere laag een filter moet vor
men voor het eronder liggende materiaal. Daar
naast zal de drempelkern in de bouwfase een re
delijke stabiliteit moeten bezitten. Om hierover
een oordeel te kunnen vormen is een rekenmo
del ontwikkeld, waarmee de geleidelijk toene
mende snelheden als functie van de voortgang
van de bouw kunnen worden berekend. Dit re
kenmodel is inmiddels getoetst aan onderzoek
in het hydraulisch getijmodel M 1000/1001.
Eveneens op basis van modelonderzoek is daar
na geverifieerd of de stabiliteit in de verschillen-
262
Het aangepaste drempelc
werp, met varianten voor
open en een gesloten constr
tie
Ontgrondingsproef in het
terloopkundig Laboratoriur
De Voorst