89.00 m t1 r~~i BETONELEMENTEN 10 ton OF STEEN 6-10 ton, DIK 3.30i STEEN 1-3 ton, DIK 2.00m STEEN 60-300 kg. DIK 1.20m STEEN 10-60 kg. DIK VARIABEL UITVULLAAG 50-150 a 200 mm, DIK 1.75m GEGRADEERD ZEEGRINO. DIK 3 55 m STEENASFALT (DICHT), DIK 5.00-2 00m BLOKKENMAT ASFALTMASTIEKDIK 1.00m 72.00m ting van het onderzoek is gekozen voor dit laat ste materiaal. Met name zal nu nog aandacht moeten worden besteed aan de invloed van de nauwkeurigheid van aanbrengen op de stabili teit en het bezwijkgedrag bij overschrijding van de gehanteerde randvoorwaarden. Voor de la gen tussen de toplaag en hetfunderingsbed geldt als eis dat iedere laag een filter moet vor men voor het eronder liggende materiaal. Daar naast zal de drempelkern in de bouwfase een re delijke stabiliteit moeten bezitten. Om hierover een oordeel te kunnen vormen is een rekenmo del ontwikkeld, waarmee de geleidelijk toene mende snelheden als functie van de voortgang van de bouw kunnen worden berekend. Dit re kenmodel is inmiddels getoetst aan onderzoek in het hydraulisch getijmodel M 1000/1001. Eveneens op basis van modelonderzoek is daar na geverifieerd of de stabiliteit in de verschillen- 262 Het aangepaste drempelc werp, met varianten voor open en een gesloten constr tie Ontgrondingsproef in het terloopkundig Laboratoriur De Voorst

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1978 | | pagina 42