da aan de zeezijde van het damvak Neeltje-
Ja is-Noordland later ten gevolge van aanzan-
di: g een strand tot ontwikkeling kan komen.
Vf der is voor de binnenzijde van de bouwdok-
ke in totaal 6 km oeverlengte in rekening ge-
br cht.
Bi enkele wegtypen kan de geraamde capaciteit
va de damvakken slechts gedeeltelijk wor
de i benut. Bij enkele andere wegtypen, te we-
te de autoweg met een parallelweg voor alle
ve keer en natuurlijk ook een eventuele auto-
sn Iweg met parallelweg, kan de capaciteit ge-
he 1 worden benut; de maximaal toelaatbare in-
te iiteit voor het lokale verkeer wordt zelfs niet
be eikt.
In 977 is een Stuurgroep Oosterschelde aange-
st d, waarin de provincie (die optreedt als
vc rzitter), het rijk, een aantal gemeenten en
waterschappen beslissingen voorbereiden over
de bestemming van het Oosterscheldegebied.
De gewenste ontsluiting van de verschillende
damvakken zal in deze Stuurgroep worden ge
plaatst tegen de bredere achtergrond van de be
stemming van het Oosterscheldegebied. Over
functie en karakter van de doorgaande hoofd
verbinding over de stormvloedkering wordt een
beslissing genomen in het kader van het Struc
tuurschema Verkeer en Vervoer.
Schets van een mogelijke weg
verbinding over de storm
vloedkering
205