da aan de zeezijde van het damvak Neeltje- Ja is-Noordland later ten gevolge van aanzan- di: g een strand tot ontwikkeling kan komen. Vf der is voor de binnenzijde van de bouwdok- ke in totaal 6 km oeverlengte in rekening ge- br cht. Bi enkele wegtypen kan de geraamde capaciteit va de damvakken slechts gedeeltelijk wor de i benut. Bij enkele andere wegtypen, te we- te de autoweg met een parallelweg voor alle ve keer en natuurlijk ook een eventuele auto- sn Iweg met parallelweg, kan de capaciteit ge- he 1 worden benut; de maximaal toelaatbare in- te iiteit voor het lokale verkeer wordt zelfs niet be eikt. In 977 is een Stuurgroep Oosterschelde aange- st d, waarin de provincie (die optreedt als vc rzitter), het rijk, een aantal gemeenten en waterschappen beslissingen voorbereiden over de bestemming van het Oosterscheldegebied. De gewenste ontsluiting van de verschillende damvakken zal in deze Stuurgroep worden ge plaatst tegen de bredere achtergrond van de be stemming van het Oosterscheldegebied. Over functie en karakter van de doorgaande hoofd verbinding over de stormvloedkering wordt een beslissing genomen in het kader van het Struc tuurschema Verkeer en Vervoer. Schets van een mogelijke weg verbinding over de storm vloedkering 205

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1978 | | pagina 39