V antie geen significant kostenverschil
eedt.
wee minimum-oplossingen die we zojuist
oraken werden onderzocht voor een fun-
ng op staal. Om echter ook reeds andere
.anten door te berekenen, werd daarnaast
proefontwerp gemaakt voor een fundering
palen of putten. In het hierna volgende
len we nu achtereenvolgens enigzins
er en détail de brievenbusoplossing, de
eetoplossing en de ontwerpen met een
idering op palen of putten behandelen.
brievenbus
de brievenbusoplossing is ernaar gestreefd
debietverdeling per sluitgat en over de
itgaten gezamenlijk zowel in de bouwfase
in de eindfase zoveel mogelijk gelijk te
k uden aan de huidige.
In de bouwfase wordt dit doel bereikt door
de wintersluitgaten de juiste vorm te geven.
Om te weten wat de juiste vorm is, moet men
echter inzicht hebben in de bepalende fac
toren. In de eerste plaats mogen de kenterin
gen niet te kort duren om het plaatsen van
de laatste caissons mogelijk te maken.
Enigszins arbitrair is daarom gesteld dat het
doorstroomprofiel bij het plaatsen van de
laatste caisson minimaal 30 000 m2 moet
bedragen. Dit houdt in dat het doorstroom
profiel van het wintersiuitgat 60 000 m2 moet
zijn. Om dit te bereiken zijn vrij omvangrijke
baggerwerken nodig. Verder blijkt dat de
bovenkant van de drempel met het oog op
de diepgang van de caissons niet ondieper
mag liggen dan N.A.P. - 13 m. Om de oor
spronkelijke sluitgatvorm enigszins te kunnen
behouden zijn in het wintersluitgatprofiel
ROOMPOT
SCHOUWEN
N6EUTJE JANS
NOORDLAND
SCHAAR VAN ROGGENPLAAT
DAMVAK GEUL
183