het heien van de funderingspalen voor het
blok kon worden begonnen.
In de verslagperiode werden twee haspels
met elk 1800 m staalkabel op het werk
aangevoerd; deze haspels wegen per stuk
ongeveer 90 ton. Tevens werd aangevoerd
het ijzerwerk voor twee pijlers, te weten
de zuidelijke en de middenpijler.
De zuidelijke pijler is ten dele op de fun
damenten gemonteerd.
De montage de middenpijler geschiedt op
het damvak ten zuiden van het sluitgat;
daarna wordt deze pijler in haar geheel
met behulp van drijvende bokken naar het
steunpunt in het midden van het sluitgat
vervoerd en daar op het fundament ge
plaatst.
Op het ten zuiden van het sluitgat gelegen
damgedeelte worden wegen aangelegd
met het oog op de vorming van materiaal
depots, het vervoer van de staalconstruc
ties en de kabelbaan en, in de laatste fase,
het laden van de laadbakken van de gon
dels. De aanvoer van stortsteen en grind
en de aanleg van depots vinden regel
matig voortgang.
De bouw van een schutsluis in de
Grevelingendam
Er werd voortgegaan met het aanvullen
van de sluisterreinen en het afdekken van
de aanvullingen met klei. De op de sluis-
hoofden aansluitende taludverdedigingen
kwamen gereed.
Eveneens kwamen gereed het betonwerk
voor het viaduct en de bedieningsgebou
wen; deze laatste moeten nog worden ge
verfd.
Op 25 en 26 september werden de nog
ontbrekende twee paar sluisdeuren aan
gevoerd en ingehangen; gelijktijdig arri
veerden de reservedeuren, die op de daar
voor bestemde plaats langs de werkhoven
werden opgelegd.
Een begin werd gemaakt met het leggen
van de kabels voor elektrificatie van de
sluis en met de voorbereiding voor de
montage van de ophaalbrug over het
westelijke sluishoofd.
Het maken van meerstoelen en steigers in
de toeleidingskanalen naar de schutsluis
werd op 14 juni 1962 gegund aan A. van